IN MEMORIAM

dimarts, 24 de febrer del 2009

MARATÓ DE CARLOS BAY.

En primer lloc, ja en tinc amb aquesta Marató de València unes 26 maratons acabades, i això és el més important, al marge del temps aconseguit aquest matí. Quan s’han corregut tantes maratons, córrer a prop de casa i amb gent coneguda i del teu equip o poble continua sent una sensació molt especial.

En segon lloc, la marca final (2h47m48sg) és la tercera millor marca de totes les meues maratons i, per tant, n’estic més que satisfet. L’objectiu que m’havia fixat fa unes setmanes era de 2h55m. El què passa és que en els últims dies tenia molt bones sensacions i vaig decidir arriscar i anar a buscar les 2h49m / 2h50m, tot i que sabia que hi havia possibilitats de “punxar” i patir al final, cosa que no em passava en les últimes maratons perquè em trobava millor preparat i les marques de la mitja en donaven confiança.
Els parcials de les dos mitges (1h22m44sg i 1h25m04sg) no denota pas una punxada espectacular...tot i que ja sabeu que a mi m’agrada fer la primera mitja més ràpida que la segona.


Resumint un poc la Marató. La primera meitat l’hem fet en grup de quatre atletes, un corredor del CA. Garbí de Gandia i dos del CA. Albacete i un company del CA. Maspalomas que anava “fent la goma”. Hem anat sempre darrere del grup “oficial” sub 2h45m perquè ens ha semblat que anava massa ràpid. Passen els quilòmetres i vaig controlant el temps, anem bé de cames, potser un pel ràpids, però el cronòmetre no diu res que ens hagi de preocupar. Vaig “comandant” el grupet.

En el km15 el grup ens hem quedat dos i jo tres i al km19 per davant del camp de futbol “Mestalla” del C.F. València els dos companys “l'atleta de Gandia i un d'Albacete” han anat a pel grup de 2h45m, he pensat durant 5 segons que fer i com he trobat que era molt prompte i arriscat m'he quedat tot sol, passant la mitja en un bon temps.
En el km30 el temps era molt bo 1h58m i les sensacions fantàstiques, tan sols he pensat que no hi havia ambient i corria tot soletes amb un calor i vent que molestava un poc. He passat el km35 amb 2h18m05sg preparant els propers 3km que m'havia dit el nostre company Gerardo que estava lo dur, la pujada del pont i el túnel de la rotonda de “Les Ancles” tot i així he fet un parcial de 3km a ritme: km36 (4'07”), km37 (4'00”) i km38 (4'09”).
Atenció per a tots aquells corredors i persones que pensen que les marques ixen per què si. L'entrenament és necessari però la psicologia i el saber patir és molt important. He corregut des de el km 19 fins a la meta tot sol, uns 23km. 
Una volta he passat el km38 he vist “El Mur” amb una baixada en les cames i un poc de mal de cap, realitzant el km 39 en 4'16 i el km 40 en 4'26. Aleshores he tret tot el meu genit i la meva mentalitat positiva de: “córrer ràpid i així prompte s'acaba el sofriment”.
També dir que des de el km36 he anat adelantant atletes i una vegada recuperat he fet els dos últims km a 4'00 i 3'59 acabant la marató amb una bona sensació.


Marató de València 2009, aquí teniu els meus parcials:
1) 5km: 19'35. 2) 5km: 19'32. 3) 5km:19'34. 4) 5km:19'41. 5) 5km:19'41.
6) 5km: 20'03. 7) 5km: 20'05. 8) 5km: 21'00.
A) 1ª Mitja Marató en: 1h 22m 44sg
B) 2ª Mitja Marató en: 1h 25m 04sg

NOTA: una salutació i enhorabona a tots els corredors pegolins que han participat en la Marató i a tots els altres que aquest any no han vingut. Ànims i fins l'any 2010.
El proper diumenge 1 de març realitzaré la meva 27 Marató a Barcelona de pràctic/guia de 3h30m. 

2 comentaris: