dimarts, 29 d’octubre de 2013

Un cap de setmana interesant

   Un altre cap de setmana i dos carreres en què hem participat, la Mitja Marató de Mora de Rubielos i la Pujada a la Figuereta. 



     Curiosament on més corredors de Dorsal 19 han participat ha sigut en l'entrenament dels 30 quilòmetres del diumenge, i és que la Marató de València s'acosta i l'últim llarg era una cita quasi obligada com ho serà el pròxim cap de setmana, que serà el nostre cap de setmana “Especial Marató”.
     Enguany com es reunixen les condicions ideals tornarem a tindre el nostre cap de setmana “Especial Marató”, la Mitja de Gandia ens va hi ha permetre realitzar-lo.


     Consistix en dos carreres a un ritme pròxim al de marató, una el dissabte a la vesprada i una altra el diumenge, dos mitges, el dissabte al 90 % del nostre ritme de marató i el diumenge a ritme de marató.
     Si tot l'entrenament l'hem assimilat ben no deuríem tindre cap problema en la Mitja de Gandia amb el nostre ritme de marató.

     Este entrenament ens haurà de servir també com un entrenament mental per a la marató.
     Per què cal preparar-se mentalment abans de la marato?


     El fet és que si no ens preparem mentalment per als moments durs de la carrera, que solen aparéixer, aproximadament, a partir del quilòmetre 30, molt probablement ocorrerà que o no arribarem a meta o arribarem amb un alt grau de desànim, ja que, a l'esgotament físic natural que patirem, s'unirà una desgana psicològica gran.
     I durant la marato?
     Si realment ens hem conscienciat per a córrer la Marató, quan arribem als moments durs, actuarem de manera que no ens n'anem a deixar portar pels pensaments negatius ("no aguante més", "estic fart", etc.), sinó que actuarem sobreposant-nos al cansament físic ("cal seguir", "ara ja no puc parar", etc.).


     La dita circumstància és deguda, bàsicament, que ens hem preparat per a l'ocasió i, les males estones, si és que arriben a aparéixer, no ens agarren de sorpresa.
     En este aspecte també he de comentar que la nostra ment passa per cinc fases diferents durant els 42195 metres: la primera, la de l'eufòria (que es prolonga des d'abans de la carrera fins als primers quilòmetres de la mateixa); la segona, la de la "xarrada" (que va des dels quilòmetres 6-7 fins al quilòmetre 14-15 aproximadament), la tercera, la de transició (va des dels quilòmetres 16-17 fins al quilòmetre 22-23), la quarta, la latent (transcorre des del quilòmetre 24-25 fins al quilòmetre 30-31) i la quinta, la del patiment (des del quilòmetre 32 fins al final de la prova).


     Durant estes fases, el nostre estat anímic varia des d'un pol fins a l'oposat (de nord a sud, de blanc a negre), passant d'estar alegres a estar suplicant perquè arribe el final de la carrera. 
     No obstant això, lo dit es pot remediar, sinó eliminar, sí almenys mitigar fins a l'extrem d'aconseguir, inclusivament, disfrutar dels ùltims quilòmetres de la Marató. Però per a aconseguir-ho, cal mentalitzar-se de l'existència dels mals moments i de la necessitat superar-los.
     Tots ja sabreu les marques de la Mitja Marató de València, que se celebrá fa ja dos caps de setmana, recordàreu que Máximo va tornar  a rebaixar la millor marca de la temporada amb una marca d'un excel·lent nivell perquè l'hora i quinze minuts són ja paraules majors. També recordar que Jorge va tornar a apujar la pitjor marca i que esta contínua, encara, per davall de les dos hores. Atents per tant en la Mitja de Gandia on la participació serà massiva.

Mitja de Mora de Rubielos.

Folques Lorente, Máximo      01:21:10
Siscar Bay, Carlos                01:25:25
Sala Ferrer, Carmen             01:37:03
Sala Gonzalez, Vicent          01:43:29
Sendra Franqueza, Pascual   01:44:33


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada