IV "Open Summer Circuit Training"

IV "Open Summer Circuit Training"

dijous, 5 de març de 2015

Desperteu, corredors; és hora ja de començar l'aventura!

     “Desperteu, amants; és hora ja de començar l'aventura! Hem vist ja prou d'este món; és hora de veure un altre”.  No es podia imaginar Yalal ad-DIN Muhammad Rumi quan en el segle XIII escrivia estos versos, que ara jo els utilitzaria per a animar-vos a descansar, de moment, de les maratons i les mitges, per a dedicar-nos a explorar altres mons dins de la carrera a peu, i per uns mesos córrer deu milers en el XIX Circuit a peu Marina Alta i com no la XXXIII Volta a Peu a Pego.

       “Desperteu, corredors; és hora ja de començar l'aventura!”. Amb estos sentiments i este esperit, amics corredors, ens trobem en la setmana prèvia al començament del XIX Circuit a peu Marina Alta. Salude a tots cordialment. Salude amb deferència als corredors de Dorsal 19, i als corredors de tota la Marina Alta. Salude als organitzadors i a tots els clubs organitzadors, igual que als clubs i tots els corredors que vindran de tota la Comunitat Valenciana, i de forma especial a tots aquells que s'acostaran de la resta d'Espanya. La meua salutació arriba també a tots els que vindran a córrer al maig la XXXIII Volta a Peu a Pego i com no a tots els que en qualsevol lloc del món lligen este blog.
      "Hem vist ja prou d'este món; és hora de veure un altre”, diu Rumi, esta frase pot considerar-se com la clau per a comprendre el que mou als corredors a buscar altres aventures i altres metes.
     “Desperteu, corredors; és hora ja de començar l'aventura!, La temporada per excel·lència dels 10K, com se'ls denomina ara, comença, i ens trobem en el preàmbul del Circuit a la Marina Alta i este és el moment de recordar que significa córrer 10 000 metres.

       La majoria dels corredors populars estan molt acostumats a córrer els 10K i sobretot els de la Marina Alta ja que el Circuit a Peu porta molts anys insistint en esta distància.
     Per a la majoria dels mortals és una carrera que sol durar entre la mitja hora i l'hora i mitja, i que ens diu açò? Pues que és una carrera que l'anem hi ha córrer utilitzant predominantment la via energètica aeròbica.
     Açò vol dir com tots ja suposem que el glucogen muscular serà el que ens donarà l'energia, també sabem que si la correm al nostre ritme no anem hi ha produir més acide làctic del que podrem eliminar. Què més sabem? Sabem, perquè ho haurem vist en els nostres GPS, que el gasto energètic serà d'uns pocs centenars de calories, estarà entre les 600 a les 800, depenent sobretot del nostre pes i quasi res de la velocitat a què la correguem. Per tant també sabem que amb el glucogen que tenim emmagatzemat anem hi ha tindre suficient energia per a tota la carrera, per este motiu no cal fer cap tipus d'alimentació especifica tal com succeïx en la marató.
     Sabem que no anem hi ha necessitar un entrenament molt especifique per a acabar els 10K, només posseir al fons suficient, o siga la resistència necessària. Una altra cosa ja serà aconseguir realitzar una marca determinada.

     L'èxit dels 10K és la facilitat amb que es pot acabar la carrera, només en poder aguantar corrent sense detindre'ns 45 minuts és una garantia perquè el dia de la carrera puguem acabar relativament bé. Com tots ja sabem l'èxit d'una carrera, i en 10K també, és conéixer bé el nostre estat de forma i triar el nostre ritme, si cometem algun error i eixim massa ràpid, els 10K ens dóna l'oportunitat de quan el dany ja siga irreparable que ens trobem relativament prop de meta i als pocs dies pugam tornar a intentar-ho.
     Per als que som més maratonians l'entrenament del 10K ens presenta alguns problemes si el volem preparar bé, perquè l'entrenament se sol fer a més velocitat i en distàncies més curtes de les habituals, solem fer també algunes costes i això als motors dièsel no els agrada res, però és el que hi ha si volem millorar les nostres marques.
     Com sempre, l'important no és guanyar o rompre el rècord d'un altre, sinó guanyar-se a un mateix i trencar el propi rècord, la marca, que tot corredor porta sempre present com a punt de referència, com a rival a véncer, com a obstacle a sortejar. Molta sort a tots aquells que ho intenten.
     Oliva amb un dia espectacular va donar l'eixida a les carreres de la primavera, també va donar l'ultime toc al nostre estat de forma per a poder afrontar amb garanties el Circuit de la Marina Alta. Els corredors de Dorsal 19 van acudir majoritàriament a córrer amb la idea uns de despedir-se de les mitges fins passat l'estiu i altres a preparar la carrera de Xàbia. La majoria de Dorsal 19 queda satisfet amb la seua carrera només els xicotets problemes de Máximo i José van posar un poc d'incertesa, bona marca també de Tino i Felipe i bona carrera també la de Rafa Sastre que va ser el que aconseguisc la millor classificació de Dorsal 19 amb un 9 lloc en la seua categoria. 


     Bona carrera també la de Juanito esta vegada des de la sempre impressionant Roma, la marca d'1:39:38 no sols cal mirar-la i veure només els números sinó que cal parar-se a veure l'esforç que ha hagut de realitzar per a poder arribar a córrer-la.
     Esta setmana és de mig descans amb vista a la carrera de Xàbia així que és millor que no forcem massa, perquè encara que no vullguem el diumenge al ser la primera carrera tots volem comprovar el nostre estat de forma i normalment forcem massa.

     En fi, ens espera un cap de setmana mogut amb entrega de dorsals el dissabte i el diumenge i amb els nervis de començar un any més la Volta a la Marina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada