IV "Open Summer Circuit Training"

IV "Open Summer Circuit Training"

diumenge, 21 de juny de 2015

Més coses del I Relleu 24 X 1 hora de Pego.

   El I Relleu 24 X 1 hora de Pego, esta ja en la fase de confecció, tenim tots els components i se'ns presenta una setmana en què haurem d'anar ordenand i col·locant tot perquè ens isca mitjanament bé.

     El cap de setmana que ve se'ns presentara una experiència nova, serà una posada en escena diferent per a Dorsal 19 i també un repte per a la informàtica. Anem hi ha organitzar i al mateix temps participar en una carrera amb un perfil distint.
     Hi ha unes característiques que són comuns a totes les competicions i uns passos que s'apliquen a totes les carreres, seguir eixos passos comuns ens permetrà preparar l'essencial per a poder començar i concloure l'I Relleu 24 X 1 hora de Pego,
     Una de les primeres coses que es deuen controlar és el circuit, és important ja siga per al corredor o per a l'organitzador conéixer i examinar el circuit, la pista d'atletisme és un circuit que no presenta cap dificultat per a l'organitzador però la falta de costum dels nostres corredors podria representar un problema de mentalització. Estar durant una hora donant voltes a una pista d'atletisme, no calfant sinó competint, és una dificultat sobretot si som dels que no ens agrada que en una carrera es donen dos voltes al mateix circuit.
     En la nostra parcel·la d'organitzador el circuit no representa cap problema amb el trafic, clar esta, en canvi mantindre als espectadors fora de la pista és una dificultat a què no estem acostumats i que ens obligara a ser un poc més rígids sobretot perquè les pistes moltes vegades es prenen com un lloc d'escampament i com a passeig.
     Un altre factor que serà també nou per a tots serà el tindre, en enguany a un sol corredor, diferent per al corredor que no esta acostumat a prendre l'eixida sol i sobretot a córrer una autentica contrarellotge, i com a organitzador encara que és fàcil establir un control sobre el participant és també més fàcil despistar-se i mantindre l'atenció de tot el que esta passant en la pista durant tota l'hora. El corredor per a poder solucionar esta xicoteta diferència tindrà la possibilitat de tindre una llebre durant la seua hora, l'organitzador i també l'espectador podrà seguir millor la carrera al poder distingir entre el corredor amb el xip i dorsal i la llebre que portara un peto groc.

     Una altra diferència que ens trobarem tots ja siguem dels que van hi ha córrer o dels que van hi ha organitzar és el canvi radical que existix entre córrer per a aconseguir un menor temps i córrer per a aconseguir una major quantitat de quilòmetres, pot paréixer a simple vista el mateix però no ho és.
     Existix també una altra característica que no se sol donar en altres carreres i és la possibilitat de poder veure durant tota una hora als nostres companys, fet que només succeïx amb els que solem córrer junts i mai amb els que van a altres ritmes, és per tant este I Relleu 21 X 1 hora una bona ocasió per a poder observar i animar als nostres corredors. 
     L'horari, no hem triat a quina hora correrem, ací radica també una altra de les novetats de la carrera del pròxim cap de setmana, molt pocs de nosaltres hem corregut passada la mitjana nit i menys incara ens hem atrevit a córrer a les 15,00 hores en ple estiu, horaris que ens obligaran a preparar amb molt atenció nostra carrera, sobretot si som dels que correrem a hores “estranyes”.
     Estrany, serà córrer durant les hores centrals del dia pel que haurem de prendre mesures especials, tots els corredors de Dorsal 19 ja sabem el que significa córrer amb altes temperatures perquè Pego ens té acostumats a això, però no ve mal recordar alguns detalls;
     Tria roba transpirable i àmplia, totes les nostres equitacions estan perfectament adaptades per a la carrera amb calor, els seus materials tècnics permeten una bona evacuació de la suor i faciliten l'evaporació de la calor.
     Prepara el teu cos abans de l'eixida i durant la carrera, abans de córrer, pots temperar el teu cos prenent una dutxa tèbia. Durant la carrera, si tens massa calor, humidifica la teua roba i mulla't el cabell.
     Beu prou abans i durant la carrera. En efecte, durant l'esforç, la hidratació és incompleta, l'organisme ha de tindre un capital hídric important abans de l'esforç. No esperes a tindre set per a beure. La sensació de set ja és el senyal d'una pèrdua hídrica
     Porta una gorra, És indispensable per a protegir-se dels rajos del sol i afavorix l'evaporació de la calor corporal pel cap (transpiració).
     Protegix la teua pell i els teus ulls del sol, El sol crema la pell, és el seu principal defecte!  Protegix-te la cara, els braços i les cames amb una crema solar amb un índex de protecció elevat.
     No et sobreestimes, als primers símptomes del colp de calor, detín el teu esforç! El colp de calor pot tindre conseqüències greus sobre la salut del corredor. La calor i la humitat són els primers factors que provoquen l'augment de la temperatura corporal. Qualsevol corredor ha de ser capaç de reconéixer els primers símptomes d'un colp de calor (nàusees, vertígens, mal de cap, desorientació, cansament excessiu…) i parar el seu esforç immediatament buscant ombra.
     A l'arribada, deixar que la temperatura corporal baixe de manera progressiva
     No et dutxes immediatament, la temperatura del cos ha de baixar progressivament, mulla't un poc i pren-te una beguda glucídica per a reprendre forces.


     De totes maneres si la Sensació Tèrmica mesurada en ST arribara als 40 ens posaríem en alerta i si arribara als 50 pararíem al corredor fins que baixara.
     Els que correran durant la matinada només s'enfrontaran als problemes de falta de son que és un problema per a córrer ràpid però no per a la salut.
     Tornem hi ha posar els horaris i els pseudònims per si existira alguna variació o problema.

     A partir d'ara ja comencem amb les llebres, cada un pot triar o buscar les llebres si ho creu necessari, és interessant tindre un xicotet control per a poder comptar amb l'avituallament y els petos necessaris.

DIVENDRES 26.
21:00.- Juan Salvador Miralles Puig. “Juansa”.
22:00.- Vicent Arbona Caravaca. “Vte. Arbona”.
23:00.- Tony Woodall. “Tony”

DISSABTE 27.
00:00.- Joan Caselles Espinós. “Joan”.
01:00.- Esteban Caravaca Pons. “Estebann”
02:00.- Armando Giner. “Armando”
03:00.- Paco Ceresola. “Bam Bolla”
04:00.- Marina Sendra. “Marina”.
05:00.- Vicent Sendra. “ADA-ALMA”.
06:00.- Jose Gonzalez. “Calafat”
07:00.- Carlos Siscar. “Bay”
08:00.- Felipe. “Felipe”
09:00.- Tino Navarro. “Tino”
10:00.- Fede Server. “Fede”
11:00.- Rafa Sendra. “Rafa”
12:00.- Enrique. “Enric”
13:00.- Carlos Feliu. “Carlinis”
14:00.- Carlos Bañuls. “Masso”
15:00.- Carmen. “Carme”
16:00.- Valderrama.”Valderrama”
17:00.- Batiste Piera. “Juanito”
18:00.- Màximo Folques. “Maxi”
19:00.- Jacob Gonzalez. “Jake”
20:00.- Alberto. “Alberto”

RESERVES.
Ramon. “Ramon”
Gimenez. “Gimenez”
Joan Antoni Folques. “Juanan”
Amadeo.
Ximo. “Ximo”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada