IN MEMORIAM

divendres, 11 de setembre del 2015

El circuit de la “Reprimala-l'Orxa-Reprimala”.

Encara que crec que no cal, alguna cosa vaig a haver de dir del circuit de la 5a etapa d'este “II Open summer circuit training” de Dorsal 19, la “Reprimala-l'Orxa-Reprimala”.

Tot esta ja escrit en les entrades d'altres anys i poc cal afegir però si no ho fera es podria pensar que no volem promocionar esta etapa com hem fet amb les altres.
     Així que vaig a recordar-vos que arribarem en automòbil fins a la pedrera que hi ha després de la Reprimla i després de passar-la agafarem un camí a la dreta que ens abaixara fins a l'antiga via del tren que construïsc la companyia anglesa “Companyia Alcoi and Gandia Railway and Harbour Company Limited”, per al transport de carbó des del Grau de Gandia fins a Alcoi.
     Una vegada allí aparcarem on puguem, si som molts i com hi ha poc espai ens agruparem en la pedrera procurant abaixar la menor quantitat de cotxes possibles.

Intentarem començar a córrer des d'allí a les 07:30 i la primera cosa que ens trobarem és el primer dels cinc túnels que cal creuar, per la qual cosa haurem de portar una llanterna o un frontal per a passar sobretot este primer túnel que té 250 metres de longitud, abans d'entrar hi ha un camí a la dreta que baixa fins al riu i que podríem visitar després, perquè allí estan les ruïnes d'una antiga fabrica de llum que s'anomenava la Fàbrica de la Mare de Déu, allí hi ha una xicoteta ermita que ens recorda el lloc on va ser trobada la imatge de la patrona de Villalonga, la Mare de Déu de la Font.
     Ens recorda la tradició que el 17 d'agost de 1708, Senent Pla un carboner de Villalonga va trobar una imatge de la Mare de Déu surant en el riu.
     Però a nosaltres fins i tot ens quedaran moltes més coses que veure, continuarem corrent al costat del riu on ens anirem trobant amb diversos assuts que s'utilitzaven per a les fabriques de llum com la del Racó del Duc que es troba en un dels llocs més bonics i més coneguts per Dorsal 19, perquè a l'altura del l'Assut de Morú on comença la senda que puja fins al Cim de la Safor hem posat durant diversos anys un avituallament per a la Botamarges.

Encara ens queda arribar fins ultima central elèctrica l'anomenada del Molí de l'Infern i creuar el riu per un pont, i haurem canviat terme i de província, ens trobarem ja en el terme municipal de l'Orxa.
     Ens quedaran 6 quilòmetres per a arribar fins a l'Orxa i els continuarem realitzant junt amb el Serpis, prompte ens trobarem amb les restes d'un deposite d'aigua què utilitzava el tren de vapor i quasi immediatament ens trobem amb l'assut més gran, que alimentava d'aigua l'anterior central elèctrica,  després de creuar el quart túnel nos en adonem que el barranc de l'Infern pel qual estem corrent es comença a obrir i prompte podrem divisar el castell de Perputxent i a la nostra dreta l'Orxa on acaba la primera part de l'etapa que haurà sigut tota en lleugera pujada.

Havíem començat a 150 metres sobre el nivell del mar i en l'estació de l'Orxa estarem a 290, la font on beurem estarà a 260, com veieu la segona part és tota en una lleugera baixada, i veurem un paisatge diferent ja que el nostre punt de vista canviara.
     Este és un xicotet resum del que serà la “Reprimala-l'Orxa-Reprimala”, després les sensacions que cada corredor haja experimentat en cada replec de la 5a etapa d'este “II Open summer circuit training” de Dorsal 19, quedaran per a cada u, llevat que les vullga compartir en l'esmorzar que celebrarem en Beniflá.
     Els horaris per a esta etapa seran els següents:
06:30.- Bar la Forana.
06:45.- Eixida cap a la Pedrera de la Reprimala.
07:15.- Reunió en la Pedrera de la Reprimala amb els que eixiran des de la platja.
A continuació, baixada fins a la via del tren per a començar a córrer a les 07:30.

10:15.- Esmorzar en el Bar al de Sempre en Beniflá.