IV "Open Summer Circuit Training"

IV "Open Summer Circuit Training"

dilluns, 8 d’agost de 2016

L'alcohol no és un recuperador.

Estem veient com continuen les visites institucionals de Dorsal 19 a Murla, este cap de setmana amb les més altes jerarquies del club i és que alguna cosa es deu estar preparant per a II Etapa del “III Open summer circuit training” de Dorsal 19.
Mitja de Navaixes






















La veritat és que en les imatges amb què comptem fins al moment no podem endevinar res del circuit ja que només ens envien imatges de les reunions que se celebren, clar que també són necessàries este tipus de reunions i estudiar l'etapa sobre el paper.
No he vist imatges inclús de corredors corrents a Murla preparant el V Gran Fons de Murla, no hem vist sabatilles ni roba esportiva, ni corredors suant la camiseta ni esforçant-se en algun replec del circuit. Només hem vist corredors recuperant-se, suposem que després d'haver recorregut part del circuit.
I és que, és molt important la recuperació després de realitzar un gran esforç físic, però, com diem algunes vegades en esta vida sempre hi ha un però, l'alcohol no és un recuperador.
Ara que tindré temps, intentare donar alguns consells en les pròximes entrades del que servix i el que no servix per a millorar en la carrera peu, consells que com a corredors curiosos que som haurem d'investigar un poc per a estar més segurs.
Dir a estes altures que el consum d'alcohol no és bo, no deuria ser una notícia per a cap de nosaltres i menys inclús una novetat ja que hi ha hagut les suficients campanyes informatives pa que alguna ens haja arribat. Ho sabem l'alcohol no és bo.
El Presi a Murla.

Som corredors, esportistes i ens agrada cuidar del nostre cos per a millorar el nostre estat físic així com les nostres marques i sabem que l'alcohol no és bo.
Llavors, si ho sabem Per què continuem prenent alcohol?
Este és un tema apassionant, un tema molt interessant però que ja no capta molt l'atenció. I és que el consum d'alcohol ha sigut part de la història de l'home des de l'antiguitat. Però este fet només, no explica adequadament per què es consumix alcohol.
Nosaltres bevem alcohol per molts motius, perquè ens ajuda a relaxar-nos, a travar conversació més fàcilment i a relacionar-nos millor.
Bevem algunes vegades alcohol per que té uns "ritus" no compartits per les begudes sense alcohol i el seu ús en festes (bodes, aniversari…) pareix afegir una aura d'ocasió especial.
Prenem alcohol amb altres persones perquè suscita una unió sovint no adquirida a través d'intercanvi de begudes no alcohòliques.
Una altra cosa important és que critiquem molt poc o res a les persones que beuen alcohol - inclús si arriben a emborratxar-se- . A vegades inclús, considerem que és normal.
És veritat també que hi ha persones que disfruten del sabor de l'alcohol. Inclús desenrotllen paladars sofisticats per a l'alcohol i aprecien la bona qualitat dels vins, la cervesa o els gin-tonics .

Platja de Tavernes
A algunes vegades ho prenem per a reduir la tensió en determinades circumstàncies o per a suportar millor alguns problemes que ens presenta la vida, en fi bevem alcohol per moltes raons.
Però anem a centrar-nos en nosaltres, corredors que entrenem regularment i que solem prendre algunes vegades alcohol Com ens afecta?
Ens ajuda a córrer millor? No.
La presa continuada d'alcohol accelera l'arribada de la fatiga, sobretot si anem ràpids i ara en l'estiu presenta el problema que al tindre un efecte deshidratador ens afectara en els nostres entrenaments ja que estarem més deshidratats del normal.
Per tant, disminuïx el rendiment en tot tipus de carreres de fons.
Hi ha altres problemes adversos per al nostre cos però el que més afecta en la carrera i ens deu preocupar més és que ens fatigarem abans.
Un altre aspecte que hem de tindre en compte és l'alcohol després de córrer, això de la cervesa m'ho guardare per a més avant, tots els efectes de la deshidratació es van a accentuar si prenem alcohol ja que el nostre organisme es troba en un estat de deshidratació i falta de nutrients, la qual cosa fa que l'alcohol s'absorbisca més ràpid, i de nou pel seu efecte deshidratador, influirà en la recuperació, ja que dificultarà la rehidratació de l'organisme i l'absorció d'altres nutrients com els hidrats de carboni.
A més, si acabem d'entrenar o de córrer i tenim problemes musculars també dificultarà la recomposició del teixit muscular danyat, ja que per a reparar-lo és necessària una vasoconstricció perquè la sang s'acumule en les zones danyades, i cal tindre en compte que l'alcohol és un vasodilatador.

Entrenat la Botamargens
Com veieu, res d'alcohol si volem entrenar més i millor, una cosa tan complica de complir com ho és realitzar un bon entrenament per a la marató.
Però tranquils no totes les costums que tenim els dorsaleros són roïnes, ja que també les tenim de bones, però això ja serà per a la setmana que ve.
Bo ja esta bé de sermons i donem un repàs per les participacions dels nostres corredors este cap de setmana.
Vam tindre corredors entrenant per la platja, els de la botamargens a les muntanyes, els d'asfalt a la platja de Tavernes i a La Mitja de Navaixes, per a tots els gustos i colors i és que en Dorsal 19 cabem tots.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada