IV "Open Summer Circuit Training"

IV "Open Summer Circuit Training"

dijous, 8 de setembre de 2016

Tot a punt pa la I Marjal de Gandia.

Ho vam dir la setmana passada la I Marjal de Gandia és una etapa “supercúster”, ja que és l'agrupació de totes les experiències acumulades durant tot el “III Open summer circuit training”, és on hem intentant unir totes les coses bones que ens hem trobat durant tot l'estiu i així aconseguir una gran etapa, on caben tots els entrenaments que tenim previst fer, ja que les seues possibilitats quant a quilometratge són innumerables perquè resulta facilíssim i res complicat augmentar o disminuir els circuits.

Enguany per ser la primera edició només apreciarem una xicoteta part del seu potencial, que sens dubte es mostrara en els següents edicions.  
Tots ja sabem que és el “III Open summer circuit training” de Dorsal 19, quins són els seus objectius, i que un d'ells té com a finalitat poder entrenar tots junts perquè sabem que realitzar els entrenaments en companyia és evidentment un avantatge, encara que puga representar un risc. Sens dubte quan s'efectuen les sessions de carrera lenta, resulta plaent poder córrer junt amb altres corredors, però cal prestar atenció a alguns aspectes.
Vénen estes advertències ara, quan entrem al setembre, perquè els que estan preparant la marató ja estan ficats de ple en el seu entrenament i hi ha alguns detalls que cal recordar. De fet, considerant que estes sessions cal córrer-les a un ritme prop d'un minut més lent respecte al nostre ritme de marató, i en la seua part final a ritme de marató, i com en teoria com cada corredor hauria d'anar al seu propi ritme, el que representaria un obstacle per a la carrera en grup que si bé podem mostrar una certa elasticitat desviar-se molt és un error.

És necessari conéixer el nostre programa d'entrenament per a saber com tenim situat este “llarg”. Per exemple si el diumenge anem a la I Marjal de Gandia i el dissabte hem anat a córrer a Orba on hem corregut ràpid, no hi ha cap problema perquè nostre ritme siga un poc més lent d'allò que s'ha previst, però clar que llavors ja estaríem parlant d'un ritme que podríem denominar de regeneració o de recuperació. En general cada sessió té una missió dins d'un pla d'entrenament i per això tenen un ritme i una distància diferent. No són importants només l'entrenament de qualitat o les sessions amb molts quilòmetres ja que les sessions de recuperació també ho són. I realitzar un llarg quan s'hauria de realitzar una sessió de recuperació és deixar coix el pla. I al revés, fent sessions de recuperació a un ritme massa ràpid i amb molts quilòmetres.
Per això és important que en el “III Open summer circuit training” de Dorsal 19 es formen grups per a poder aprofitar millor l'entrenament.
Coneixent els ritmes de cada un i les distàncies es poden formar grups de diverses maneres ja que les combinacions són innumerables, és possible que el ritme de marató d'uns coincidisca amb el ritme de rodatge d'un altre o que el ritme de marató coincidisca amb algun ritme ràpid, tot és qüestió d'estudiar un poc els entrenaments.

Cal assenyalar que generalment els corredors que obtenen un major benefici dels entrenaments en grup són els que tenen un nivell més baix. Ja que generalment s'esforcen per a tractar d'aconseguir el ritme dels seus companys d'entrenament, una cosa que no sol existir en el grup més fort. De fet, els corredors més forts dins del grup, tendixen a disfrutar del fet que tenen un poc de superioritat i, el seu subconscient els porta hi ha anar més còmodes. En un sentit pràctic, podem dir que si el seu entrenament els deuria exigir un gran esforç, es tendix a tirar un poc de fre i evitar les sensacions desagradables de patiment. 
Encara que he dit abans que els d'un nivell més baix tenen un major benefici, tenen també el major risc,  pel que han d'anar amb molta atenció perquè el seu major risc el tenen en els dies de recuperació, durant els quals es troben sovint corrent a ritme excessiu, i no acaben de recuperar-se del tot. Este error posa en perill la següent sessió d'entrenament ja que s'arriba cansat a ella i si es repetix moltes vegades esta circumstància es va adquirint una fatiga progressiva, la qual cosa ha de ser evitada a tota costa per a no submergir-se en una crisi de sobreentrenament.
Atenció, als emprenyaments que en compte de millorar ens poden portar a este efecte contrari. Moltes vegades ens trobem competint en l'entrenament i aconseguim arribar amb les piles descarregades o males preparats al dia de la carrera.

Esta bé que en el “III Open summer circuit training” de Dorsal 19 es convertisca en una sala d'estar, on xarrem, ens riguem i passem un estona agradable, i un entrenament divertit però ens tenim de preocupar del ritme a què estem corrent, la I Marjal de Gandia és una etapa perfecta per a córrer i passar-ho bé però sería panoli no buscar el màxim benefici d'este entrenament.

En canvi, amb el I Trail i Caminada a l'Orxa es pot triar la caminada i dedicar eixe cap de setmana a una recuperació activa, però això com dic tantes vegades serà una altra història.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada