dilluns, 31 d’octubre de 2016

L'hora ha arribat.

En algun moment del nostre llarg entrenament per a la marató ens a d'arribar l'hora d'esbrinar com ens trobem, eixa hora en què el nostre entrenament ha de ser provat en carrera, és eixa tan temuda i dolorosa hora en què anem a llevar-nos totes les pors que puguem tindre per a afrontar els 42195 metres com nosaltres desitjaríem.


I eixa hora ha arribat, hem de fer l'últim gran entrenament el 5 i 6 de novembre per a saber si en veritat el ritme de marató que tant hem entrenat el tenim tan assimilat perquè ens porte fins a la meta el 20 de novembre a València.
I què és això que hem de fer? Córrer La Mitja Marató de Gandia. Córrer-la a ritme de marató. És eixe el nostre entrenament. Ja se que molts de vosaltres estareu pensant que és un entrenament massa fàcil, i que per tant deu existir alguna trampa. Per tant si, alguna cosa hi ha.
Anem per parts, el que anem realitzar en La Mitja de Gandia és intentar simular al segona part de la marató,  pel que hem de començar-la amb les cames ja cansades d'ací la importància de l'entrenament del dissabte a la vesprada.

L'ideal és córrer el dissabte a la vesprada una mitja marató a un ritme del 10% més lent que el nostre ritme de marató, per a estar cansats el diumenge al matí. I encara que des del punt de vista energètic podem estar prou recuperats, l'esgotament muscular amb un interval de 12 a 15 hores entre les dos carreres no consent una adequada recuperació.
És molt important eixa nit dormir de set a huit hores, perquè els efectes causats en les nostres cames es noten millor després d'un bon descans dormint. Eixa sensació de cansament no s'advertix per exemple 12 hores després del mateix entrenament si el fem el mateix dia i no deixem que el nostre cos es relaxe per complet, per exemple dissabte al matí i dissabte a la vesprada.
Si el diumenge en la mitja de Gandia la correm tota a ritme de marató i acabem bé i si el dilluns quan ens alcem les nostres cames no presenten cap senyal d'adoloriments o qualsevol tipus de molèsties, el nostre ritme de marató és l'encertat.

Si succeïx que no podem córrer amb prou comoditat La Mitja de Gandia o ens trobem més cansats del normal durant el dinar del VII Trofeu Dorsal 19, no ens quedara més remei que revisar el nostre ritme de marató i sobretot acoblar el pla d'entrenament fins a la marató a fi de descansar més del normal per a poder arribar a la marató molt més descansat.
Podríem el dissabte realitzar un altre tipus d'entrenament que ens cansara igual, com fer menys quilòmetres però més ràpids o qualsevol altre sistema, però realitzar una mitja marató ens ajuda molt psicològicament perquè la distància total és la marató.  Així és més fàcil que trobem diverses solucions als possibles problemes que ens puguen sorgir, ja que podem arribar a la conclusió que la marca que realitzem amb la suma de les dos mitges es pot acostar molt a la nostra marca en el cas que tinguem algun problema. És també més fàcil convéncer-nos que els ritmes de carrera els tenim assimilats o en cas contrari establir amb més seguretat un ritme més conservador en la primera mitja de la marató, en definitiva, com un percentatge molt gran de les nostres possibilitats que la marató ens isca bé esta en la nostra ment amb este test és més fàcil que ens trobem més segurs amb els nostres ritmes el dia de la marató.
Com en el futbol, en la carrera a peu també succeïx que hi ha molts sistemes de joc i d'entrenament, ja que tipus de proves per a esbrinar el ritme de marató hi ha molts com les sèries de 6000 o el tan conegut com el test de Yasso, que només ens serviran si l'entrenament que hem realitzat per a la marató reunix les condicions adequades per a cada tipus de test.

Una altra cosa important que hem d'entrenar en La Mitja de Gandia és realitzar una simulació del dia 20 de novembre a València. Començarem pel sopar del dissabte que hauria de ser el mateix quel del dissabte de la marató, gitar-nos a la mateixa hora i posar el despertador a la mateixa hora i desdejunar-se el mateix que tenim pensat per al dia de la marató, repetir la mateixa rutina i ja en carrera utilitzar la mateixa roba i les mateixes sabatilles així com els mateixos gels, és un assaig general.

Si hi ha alguna cosa que no ens funciona bé a Gandia tenim temps suficient per a buscar una solució i rectificar, estem a temps de solucionar molts problemes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada