IV "Open Summer Circuit Training"

IV "Open Summer Circuit Training"

divendres, 18 de novembre de 2016

Ultimes recomanacions per a la marató

Bo, anem amb l'última entrada per a la marató, bo per a esta marató de València, donarem els últimes consells per al diumenge que ve.
Quan un corredor s'enfronta davant de la seua gran carrera o a un objectiu que porta perseguint durant molt de temps sempre somia amb una carrera perfecta, una gran marca, un bon resultat o una bona classificació, però per a aconseguir-ho sabem que és necessari tindre un bon entrenament, la qual cosa implica haver pres bones decisions, en especial pel que fa a la tàctica de carrera i no cometre errors d'ultima hora.

Però la realitat és que moltes vegades quan s'acosta el dia de la carrera ens trobem que tenim un muntó de coneixements que no sabem be com aplicar, i comencem a tindre dubtes i comencem a deixar coses a l'atzar. 
La improvisació no serà mai el factor principal en una marató, molts corredors pensen que concloure amb èxit una marató ha de veure més amb el destí i la sort que amb una estratègia ben dissenyada. Però no hi ha res més lluny de la realitat. La sort no és suficient per a aconseguir córrer ben una marató.
Cal tindre la coses molt clares per a eixe dia, els maratonians amb més experiència ja sabran de memòria tots els consells que donarem però sempre és bo recordar un poc.
El diumenge ens ha de sonar el despertador amb el temps més que suficient per a desdejunar-se tranquil·lament, cal fer-ho sense presses, sense nervis i prenent lo que tenim ja provat i que sabem que no ens sentara malament, es poden prendre un poc més de carbohidratos dels normals (galletes, torrades o pa amb melmelada o mel) però sense passar-se. No hem de prendre cap aliment que no tinguem provat anteriorment.

No estaria mal pensat desdejunar un poc abans del que teníem previst si estem molt nerviosos el dia de la marató ja que els nervis ens poden dificultar la digestió, allargant-la i fent-la més pesada.
Abans d'eixir de casa cal comprovar que en la nostra bossa esta la camiseta amb el dorsal ja posat. Posem-nos ja els eslips, si els usem, i els calcetins que anem a gastar en la carrera, però no els pantalons o els malles que devem comprovar que estan en la bossa. Els sabatilles per a la marató si no ens els posem per a eixir de casa cal assegurar que estan en la bossa. Assegurar-nos que tenim els gels i memoritzar que els deurem prendre un poc abans dels avituallaments del 15, 25 i 35.
Cal comprovar també que portem una bossa gran de fem per a usar-la com a ventisquero per si fa molt de fred. Comprovar que portem una camiseta de mànega llarga per a tirar-la en l'últim moment o en els primers quilòmetres cuant veiem que entrem en calor.
Hem d'arribar a la zona d'eixida amb prou de temps per a evitar els imprevistos que pogueren sorgir a l'haver-hi tants corredors que aniran als mateixos llocs que nosaltres i que realitzaran els mateixes coses que pensem realitzar nosaltres.

Per això cal estar prop de l'entrada de la nostra eixida el mes prompte possible i esperar tranquils el moment de l'eixida.
Com estarem nerviosos segur que haurem d'anar al bany així que els deurem tindre controlats perquè no augmente el nostre nerviosisme.
Abans de deixar el cotxe o de deixar la bossa en la consigna cal posar-se la vaselina, els que tinguen problemes amb els fregades en els mugrons deuran tindre ja posats els esparadraps.
Recordar també que una hora abans de l'eixida ens deurem prendre el café, els que estiguen acostumats, i comprovar que portem els gels per a la carrera.
Si fera fred, que pareix que no en va a fer, i anem a estar corrent mes de tres hores i trenta minuts és una bona idea córrer amb una camiseta davall de la de competicio ja que després del quilòmetre 30 se'ns va a refredar la suor ja que el nostre organisme no serà capaç de calfar-nos prou a causa de la falta d'energia pel cansament.
No ens deurem preocupar massa per la falta de calfament ja que serà suficient que isquem a un ritme lleugerament mes lent els primers quilòmetres, tenim quilòmetres de sobra per a recuperar tot el temps perdut. Ens bastara amb la crema per a calfar.

Com estarem ben hidratats perquè el dissabte també haurem augmentat un poc la ingesta d'aigua no ens deurem obsessionar de beure molt abans, ja que si bevem molta aigua el diumenge abans de córrer podem tindre problemes amb el desdejuni i amb la necessitat d’orinar, però si que ho deurem fer en cada un dels avituallaments, ja que un dels errors que se sol cometre quan fa fred és el pensar que no ens n'anem a deshidratar, però anem a suar el mateix i és possible que mes perquè la humitat com és molt alta suposarà un impediment pa que el nostre cos és refrigere.
És, molt important estar sempre tranquil mentres esperem que donen l'eixida, son els minuts en què hem de repassar mentalment la tàctica de carrera que pensem realitzar. Cal tindre sempre present que la marató és una carrera que s'ha d'afrontar amb extrema prudència. Perquè encara que estiguem ben entrenats els imprevistos poden sorgir en qualsevol moment, però si posem atenció al nostre ritme de carrera és pot evitar el temut “mur de la marató”.
Cal entrar prompte en el box d'eixida i siguem els primers del nostre box d'eixida, tenim temps per a col·locar-nos bé i ser els primers del nostre box, i portar una botella buida per a poder orinar dins en el cas que la nostra necessitat sigua molt gran.
Donaran l'eixida, en eixe moment hem de posar en practica tot el que hem realitzat tantes vegades en els entrenaments, córrer al nostre ritme de marató, amb l'avantatge que anem a córrer en companyia de 18000 companys, estimulats per ells i pel public. 


Cal posar el crono en marxa al passar davall l'arc d'eixida i ràpidament buscar el vèrtex de la pròxima revolta, recordeu que a València cal eixir pegats a la dreta, en quant isquem d'una revolta cal buscar amb la vista el vèrtex la revolta següent i anar a buscar-ho, sempre en línia recta, que és la distància més curta entre dos punts.
Oblidar-vos del GPS, cal córrer mirant el cronometre, no estem entrenant pel que no necessitem saber qual és la mitjana i la distància que ens marca el GPS perquè ens enganyara ja que hi haurà moltes zones en què el senyal es perdrà i provocara un error en el GPS no sols en distància sinó en el ritme.
És una marató amb els quilòmetres homologats, l'organització ha realitzat eixe treball perquè nosaltres estiguem tranquils i puguem estar segurs del nostre ritme.
És una bona tàctica de relaxació en carrera, anar observant al public que ens anira animant pels carrers i entrant en contacte amb ells, somrient i agraint els seus aplaudiments. És molt divertit i els quilòmetres passen mes ràpidament, proveu-ho i al creuar la meta estigueu satisfets d'haver complit el vostre objectiu que no haurà sigut un altre que: donar el màxim de cada u, independentment de la vostra marca.

Una ultima recomanació, ESPERAR, la marató és el “art de saber esperar”, agafa el teu ritme i espera, deixa passar els quilòmetres fent el que saps fer, si alguna cosa no funciona com pensaves o funciona millor del que pensaves no canvies la teua tàctica i espera. Contínua controlant el teu ritme, controla els avituallaments, la presa de gels, busca la línia recta i espera. Espera i espera un poc més del que tenies previst i corre com ho fas quan entrenes i quan sàpies que tens controlats els 42195 metres espera inclús un poc més, agafa tot l'aire que pugues i llavors vés a per ell.

Bona MARATÓ a tots.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada