diumenge, 18 de desembre de 2016

Gala Dorsal 19, comença el compta arrere.

Feliç Nadal, continuem felicitant-nos i començant les celebracions de Nadal, és pues, bona hora per a llançar una mirada a tot el que ha realitzat Dorsal 19 durant tota la temporada, i tambe és l'ocasió per a anar preparant-se per a la Gala 2016 de Dorsal 19. 


Esta vegada anem d'estrena, perquè des de fa set anys nostra Gala de fi de temporada anava unida al Trofeu de Dorsal 19 i comprenia el temps que transcorria entre els dos Trofeus, i enguany s'han separat. A partir de la pròxima Gala se celebrara al Gener, el primer dissabte després de Reis.  
Ens trobem que esta temporada ha sigut la més llarga, ja que va començar el dia després del VI Trofeu Dorsal 19 que vam celebrar el 24 d'octubre del 2015 en Mora de Rubielos i acabara el 14 de gener del 2017 en el saló Fillols de Pego, ja separada esta vegada del Trofeu Dorsal 19.
Açò ens porta a algunes curiositats com que hem tingut dos Maratons de València i dos Mitges Maratons de Gandia dins de la mateixa temporada, és una temporada que serà l'última que no es correspondrà amb un any, perquè la nostra intenció és mantindre la data.

La Gala, que és un excel·lent moment per a reunir-nos és també l'ocasió perquè puguem recordar i mostrar totes les activitats realitzades per Dorsal 19 i també poder reconéixer públicament els èxits, i els èxits dels nostres corredors. Després de tot, són un exemple per a tots els del club. És l'ocasió per a homenatjar els membres de Dorsal 19 que han mostrat tindre un compromís sobreïxent i que han aconseguit realitzar grans coses.


Però sense considerar la grandària de l'èxit, tots els èxits i les activitats que s'han realitzat tenen en comú una gran quota de determinació, treball dur, i compromís.
Però la Gala inclús queda lluny, i inclús ens queda creuar totes les Festes Nadalenques per a arribar fins a ella, i eixe és un camí que pot tindre algunes trampes perquè són diversos els errors que podem cometre.
Podríem dir que estes setmanes es podrien considerar com fora de temporada i les podríem utilitzar perquè la nostra ment i el nostre cos es prenguen un descans, per exemple els que van córrer la Marató de València inclús estan en període de recuperació fins al dia d'Any Nou, però en canvi no es poden prendre estes dates com a descans actiu els corredors que estan preparant La Mitja Marató de Santa Pola ja que estan en la fase principal del seu entrenament, són com veieu dos formes diferents d'afrontar estos dies.


Esta clar, els que tinguen un objectiu prop deuen intentar complir amb el seu entrenament de la millor forma possible i procurar que les festes els molesten lo mínim possible el seu entrenament i els que estiguen en una fase de descans o recuperació haurien de tindre en compte que este no deuria ser total i córrer de 30 a 40 minuts la majoria dels dies de la setmana o realitzar alguna activitat física com a excursions o caminades els caps de setmana que serà el més recomanable.
Com el problema que la gran majoria dels corredors tenim durant tot l'any és la falta de temps per a entrenar i com en estes festes el temps disponible és major, molts aprofitem per a entrenar més, el que pot beneficiar als que estan en ple entrenament però perjudicar els que acaben d'ultimar la marató.
Córrer una marató està bé, si és el que ens agrada però hem de saber que vamos a haver de dedicar molts mesos a realitzar molts quilòmetres. Açò està perfectament bé. No obstant això, ha d'haver-hi una part important de la temporada dedicada a l'increment de la velocitat, ja que ens haurem adonat que som un poc lents, pel que en estos mesos després de la marató és una bona estratègia d'entrenament centrar-nos primordialment en una carrera curta com a objectiu. Açò serà una carrera de 5 km o 10 km. En un 10K, ens basta amb un llarg d'entre 13 a 15 quilòmetres i dedicar molt més temps a entrenaments centrats en la velocitat amb el que l'augment en la velocitat de carrera està garantit.
En conclusió, hem d'entendre que és molt difícil entrenar per a agafar velocitat quan el volum necessari d'entrenament és alt i el temps d'entrenament és limitat. La suma simultània de major intensitat (a través de l'entrenament de la velocitat) i augment de volum és una de les causes número u de lesió dels maratonians, d'ací la importància de separar en el temps estos entrenaments. 
Ara bé, un aspecte que cal mantindre viu és estes dates en què és tan fàcil relaxar-se és la motivació. La motivació en el corredor no sol aparéixer per "Art de màgia". Podríem definir-la com una força interna que forma part de la nostra personalitat i que impulsa al corredor a superar amb esforç qualsevol tipus d'entrenament. Quan s'esta motivat tractem d'esforçar-nos més per a obtindre millors resultats.


En fi, aprofitem estos dies per a descansar i disfrutar de les festes però al mateix temps busquem un objectiu que ens mantinga motivats i quan arribe la Gala 2016 el 14 de gener del 2017 comencem una nova aventura, una nova temporada i un nou any.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada