diumenge, 29 de gener de 2017

Fred o calor?

Entrem en uns mesos, encara que per a ser sincers sempre ens trobem en eixos mesos, on entrenarem i competirem quasi totes les setmanes i el risc de lesionar-nos augmentara, per això és interessant que tinguem algunes idees clares del que hem de fer en cada moment quan pensem que ens estiguem lesionant.


Ens podem lesionar de moltes maneres encara que les produïdes per colps no les solem tindre els corredors i és poc probable que tampoc les produïdes per girs bruscos o moviments violents.
Generalment les nostres lesions es produïxen per sobreús i generalment anem notant els seus símptomes a poc a poc, unes vegades un temps després d'haver començat a córrer, altres ens solen anar augmentant les molèsties gradualment i a vegades també podrem notar una unflor en la zona afectada o també podem tindre un dolor lleu quan no correm.
No obstant això, açò no és una regla que s'aplique a la totalitat de lesions, per això, el que ens sol succeir és que de vegades al ser molèsties i dolors que no pareixen una lesió greu no ens decidim a anar al metge, és ací on busquem un “auto tractament” i sorgixen els dubtes sobre si he d'usar fred o calor.
Encara que la millor recomanació sempre serà que acudim al metge o fisioterapeuta, generalment els corredors recorrem a un d'estos dos sistemes per a tractar-nos les nostres lesions, i encara que els dos sistemes servixen ho fan de manera distinta perquè servixen per a coses distintes.


Vegem, el fred ens produïx una disminució del diàmetre dels vasos sanguinis amb el que disminuirà la inflamació pel que és molt recomanable aplicar-ho en les primeres hores d'haver notat les molèsties o després de l'entrenament si volem recuperar-nos millor, encara que la utilització del fred després dels entrenaments durs és una altra història que ja parlarem d'ella.
Vegem que succeïx amb el calor, el contrari que amb el fred, augmenta el diàmetre dels vasos sanguinis amb el que afavorix la circulació i té un efecte relaxant,  pel que no l'hauríem d'usar si tenim els músculs inflamats.  Pel que se sol usar en lesions cròniques per a reduir el dolor.


Estes són molt per damunt les característiques de cada sistema; la teràpia amb fred funciona ben després d'una lesió sobtada, mentres que la calor ajuda a mitigar els dolors i molèsties musculars en curs. El gel és eficaç en les lesions pel fet que reduïx els vasos sanguinis, el que prevé que la sang s'acumule en l'àrea i ajuda a alleujar la unflor i la inflamació. Per als dolors i malestars musculars, aplicar una bossa calenta ens ajudarà a atraure el flux sanguini a l'àrea, el que promou la sanació i alleuja el dolor.
En fi, ens n'anem a Palmera i a la seua Volta a Peu mentres que els dorsaleros estarem també en Sueca per a córrer en el seu mitja marató i a Pedreguer per a participar en l'OCAIVE.
Sort i a passar-ho bé.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada