IV "Open Summer Circuit Training"

IV "Open Summer Circuit Training"

dissabte, 25 de febrer de 2017

Crioteràpia dorsalera

Segurament quan estiguem llegint estes línies encara no haurem corregut en Xàbia o tal vegada si, i per tant ja haurem començat el Circuit a peu a la Marina Alta, i una de les coses que més ens preocupara és recuperar-nos el més ràpidament possible per a la pròxima carrera, els dorsaleros ja portem anys utilitzant el Blau del Carapatar per a practicar el nostre “jacuzzi” en plena naturalesa o el que ve a ser el mateix la crioteràpia per a la recuperació després d'un entrenament o carrera dura.


Tot dorsalero sap que minuts després d'eixir del Blau de Carapatar sent una agradable sensació de descans i relaxació en les cames, però per que ens succeïx açò?
 A mode bàsic, el que nosaltres fem al deixar les cames dins del corrent fred del riu Bullent és l'aplicació de fred com a mètode de recuperació amb l'objectiu d'aprofitar els seus beneficis terapèutics.
Tots hem vist que hi ha unes cabines anomenades saunes de crioteràpia on s'aplica fred a través de vapor de nitrogen, també hem vist una altra opció molt usada que són els banys d'aigua amb gel en grans poals on s'introduïxen les cames.
Utilitzem el sistema que siga, l'important és que l'aigua arribe tan sols fins a la cintura però sense arribar a l'estómac. 


Que rutina utilitzem els dorsaleros en el Blau del Carapatar, vegem la temperatura ideal de l'aigua estaria entre els 10 i els 15 graus però nosaltres utilitzem la que porte el riu, entrem no de colp sinó fent xicotetes immersions i finalment una més llarga que ha de durar entre 5 i 10 minuts, és important que la part de dalt del nostre cos este coberta o siga que es mantinga calenta, sobretot els pulmons i el cap.
Que estem aconseguint tots allí ficats en el riu? Per a començar un efecte antiinflamatori ja que no hi ha millor antiinflamatori que el fred, després un efecte un poc més complicat d'explicar, vegem primer les venes se “encollixen” a nivell superficial i després a nivell més profund ja passats els 2 minuts, i amb això els productes de desfet generats per l'entrenament són transportats als òrgans encarregats d'expulsar-los del nostre cos ajudant així a recuperar millor.
Hi ha també un efecte de relaxació muscular que influïx també sobre el nostre sistema nerviós provocant la relaxació dels músculs, un altre efecte és l'analgèsic perquè eixa influència nerviosa ens ajudarà a no tindre dolors, ja siguen interns per canvis de ritme o per colps.


Però els efectes del nostre pas pel Blau del Carapatar no acaba allí sinó que a la nit dormirem millor perquè estarem més relaxats el que portara a una millor recuperació ajudant a fer que eixe cansament de diversos dies seguits d'entrenament no s'acumulen pel que ens adaptarem millor al nostre entrenament.
En Xàbia tenim ja una bona ocasió per a posar-ho en practica utilitzant la platja que tindrem tan prop, si podem i tenim temps en la pròxima carrera estarem millor preparats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada