dimecres, 15 de febrer de 2017

Un "fum" de carreres

Una setmana més i continuem pujant al podium, ho hem fet amb Linda en La Font d'en Carròs i amb Máximo en el Cross Sant Gabriel d'Alacant, un costum que no ens molesta en absolut sinó tot al contrari, i és que ens agrada pujar al podium.


Encara que hem estat també en dos mitges maratons a Orihuela i en Benifaió, i és que als dorsaleros també els agraden les grans distàncies i per això el diumenge que ve Máximo i Bay s'enfrontaran als 42195 metres a Castelló, i on, si no succeïx gens extraordinari tindrem la primera millor i pitjor marca en 10K. 

VI CROSS SAN GABRIEL (ALACANT) 10 KM. 5 POSICIO GENERAL /2 P.CAT.VET.A
Però per a pujar al podi cal entrenar, i és el que estem fent tots amb la mirada posada en el Circuit a Peu a la Marina Alta, encara que no tots tenim la vista posada en el podi sinó a aconseguir mantindre les nostres marques i inclús millorar-les si fóra possible.
Ara que tots ens trobem entrenant és hora que recordem una part molt important dins de cada sessió. Quan entrenem solem oblidar-nos d'una part molt important com és la del calfament, hi ha moltes formes de calfar abans d'entrenar, però un bon calfament és el millor entrenament tècnic.

Mitja de Benifaió
Tot calfament deuria ser progressiu, per exemple; no córrer més de 6 minuts a un ritme molt tranquil i després anar incorporant exercicis amb mobilitat, primer suau, després cada vegada més dinàmics, algunes estirades actives, córrer pujant els genolls, també és interessant realitzar alguns bots a peus junts o de cama a cama o sobre una mateixa cama ja siguen horitzontals com a verticals i un exercici molt interessant és caminar de pressa ja que estimularem els tibials, el vast intern, els glutis i l'arc plantar sense quasi cap risc de lesió.
Cada exercici ha de ser més dinàmic i intens que l'anterior, però amb una progressió suau, sense tensions.
Una altra cosa: en açò de córrer el temps ho és tot. Un bon entrenament com veieu són molts minuts de calfament quasi més que l'entrenament pròpiament dit, al que hem d'afegir el temps de carrera post entrenament i les estirades sense tensar que hem de realitzar a l'acabar.


Les estirades del final es deurien fer sense presses i sempre a la mínima tensió, no lleugerament incòmoda, però sí és incòmoda de mantindre o dolorosa es para. Sempre de menys a més. Si no tenim temps de realitzar-los amb calma és millor no fer-los.
Una altra cosa que voldria recordar és que haurem de sentir-nos completament recuperats de l'entrenament anterior per a entrenar a límit.  Encara que no nos en adonem el nostre cos ens sol enviar moltes senyals de que alguna cosa no funciona bé, com a xicotets dolors o molèsties, ens hem d'acostumar a escoltar-los i si ho necessitem és millor prendre'ns un dia de descans o canviar l'entrenament per un altre més fàcil. 


Fer memòria per a acabar que el període d'inscripció en la seua primera fase per al Circuit a Peu de la Marina Alta acaba el 19 de febrer a les 20:00 hores i que la primera carrera és en Xàbia el diumenge 26 de febrer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada