dijous, 20 de juliol de 2017

El IV “Open summer circuit training” de Dorsal 19, Comença ja¡

El nostre gran amic Christopher McDougall deia en el seu llibre “Nacidos para correr” que; “La clau per a tindre una preparació òptima és entrenar com ho faria un xiquet” i potser tindrà molta raó, ja que si observem com aprenen els xiquets ens n'adonem que ells, més que entrenar juguen i disfruten.

És per això que una part important a l'hora de tindre èxit en un entrenament depén precisament en esta capacitat de disfrutar i de saber trobar la diversió més que a forçar el nostre propis límits.
I és ací en el IV “Open summer circuit training” de Dorsal 19 on podem trobar les condicions ideals per a entrenar i divertir-nos. La primera etapa és una bona opció per a comprovar-ho, el IV Gran Fons d'Orba ens presenta dos opcions, el circuit de 15 quilòmetres amb asfalt i muntanya i un completament pla i d'asfalt amb 7’600 metres, ideal per als que desitgen un entrenament més lleuger.
Observeu com es pot córrer de ràpid en el circuit curt.
Però anem per parts, els que trien el circuit llarg tindran quatre avituallaments sent dos d'ells amb aigua embotellada en el quilòmetre 5 i l'11, mentres que els altres dos seran en dos fonts en els punts quilòmetres 8’7 i el 10.
Els del circuit curt disposaran d'una avituallament en el quilòmetre 4, a estos avituallaments se li unirà el del final, com veieu podrem estar ben hidratats.
Així que, recordeu, lloc de trobada en el Poliesportiu d'Orba a les 07:00, és fàcil de trobar ja que esta indicat i un altre punt que cal memoritzar és el que esta situat en el carrer Major numere 20 on esta situat el bar Al Cine, lloc este on tindrà lloc l'esmorzar.
Ja tenim en el nostre poder la informació necessària per a poder disfrutar diumenge que ve d'un matí corrent, només necessitem ara fer dos eleccions, triar el circuit i triar el nostre ritme sabent que no cal que el nostre ritme siga molt exigent ja que cal saber que corrent lent també s'entrena. Ja es que els que poden córrer ràpid els costa molt córrer lent però no estaria de més que ens recordàrem que per a córrer necessitem d'un combustible i per a això, el nostre cos té dos principals fonts d'energia: els carbohidrats (emmagatzemats en els nostres músculs i fetge com glucogen) i els greixos. Les proteïnes també poden ser utilitzades com a font d'energia, però de manera molt inferior i excepcional.


Succeïx com tots ja sabem que per a aconseguir utilitzar estes fonts d'energia, el nostre cos treballa amb 2 sistemes energètics diferents, el sistema aeròbic i l'anaeròbic. I tots ja sabem que el nostre sistema energètic preferit és l'aeròbic, encara que estos sistemes energètics mai treballen en forma absoluta, és a dir, l'energia que utilitzem al córrer mai prové 100% aeròbicament o anaeròbicament (hi ha influència d'ambdós).
Tan important és el sistema aeròbic, que en distàncies com els 10 quilòmetres, la mitja marató i la marató, la seua contribució és superior al 90%. Per a aconseguir la producció d'energia, el sistema aeròbic necessita d'oxigen i és per això que este sistema té preponderància quan correm a ritmes lents i no necessitem energia de manera tan ràpida.


És a dir el 90 % de l'energia que utilitzem en eixes distàncies prové del sistema aeròbic i d'allí radica la necessitat entrenar al nostre cos a treballar de manera eficient a ritmes lents.
Així que tranquils si algun dia correm a ritmes un poc més lents del que normalment ho solem fer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada