divendres, 3 de novembre de 2017

Cap de setmana “especial marató”

Com tots els anys, o millor, des de fa uns anys quan estem a quinze dies de la marató realitzem el que nosaltres anomenem el cap de setmana “especial marató”, però abans de recordar-vos este tipus d'entrenament he de recordar per damunt algunes coses que van succeir durant el cap de setmana passat.


M'he de traslladar fins al Cross Trail Platja Torres de la Vila Joiosa on el nostre Máximo Folques quede segon de la general i on va aconseguir guanyar en la seua categoria, cal dir també que esta carrera forma part de l'I Circuit Cross Trail Alacant que esta comandada també per Máximo, quan es porten disputades quatre proves.
També cal dir que en la pista d'atletisme de Dénia va començar el cap de setmana passat les jornades del CEMA i que 8 dels nostres jóvens atletes han participat aconseguint Adai i Erika guanyar en salt de longitud i en la carrera de mig fons Adai va aconseguir la segona posició. Els nostres participants van ser: Adai, Marc Mengual, Miquel Martínez, Vicent Martínez, Adurne Guitart, Ainhoa Savall, Miriam Buis i Erika Miralles.

També vam estar representats a Palma de Gandia per Anna González que guanye la seua carrera.
Com veieu molts trofeus, el cap de setmana passat que tindran la seua continuïtat en este, en el que els maratonians s'enfrontaren al cap de setmana “Especial Marató”.
Recordaré en que consistix este test, ho vaig a repetir , nosaltres realitzem este test en substitució als què ja coneixem i que es realitzen dos setmanes abans de la marató, com els de realitzar una marca en una mitja i buscar la seua equivalència en marató, o els de les sèries de 6000, o el test de Yasso o com altres.

El dissabte a la vesprada realitzem la distància de la mitja marató a un ritme un 10% més lent que el nostre ritme previst per a la marató i el diumenge al matí en la Mitja de Gandia correrem a ritme de marató i si hem entrenat ben no deuríem tindre cap problema a Gandia. Si al contrari ens costa acabar la Mitja de Gandia a eixe ritme, per a la marató de València deuríem córrer a un ritme més lent que el previst.
Nosaltres al realitzar les dos mitges maratons ens donem una seguretat psicològica que no devem menysprear encara que la validesa de tots els test per a la marató ens vénen marcats pel tipus d'entrenament que hàgem realitzat i com nosaltres som uns seguidors de la carrera contínua i de entrenar sempre al voltant del ritme de marató donem per assentat que a quinze dies de la marató el ritme per quilòmetre el tenim ben assimilat, i que només ens falta esbrinar com podrem de lluny arribar amb ell.
El que intentem fer és un simulacre de la ultima part de la marató, per la qual cosa hem d'estar amb les cames un poc cansades.


Ací podríem trobar moltes variants diferents i canviar impressions de com arribar amb les cames cansades, però som corredors populars i hi ha molts entrenaments que són massa exigents.
És obvi que, per a aconseguir comprovar el nostre ritme de marató ho hem de realitzar amb un quilometratge prou llarg i abans de començar hem de tindre un estat muscular no òptim, en la practica hem d'estar un poc cansats, d'ací el córrer una mitja el dissabte a la vesprada, i encara que des del punt de vista energètic podem estar prou recuperats, l'esgotament muscular amb un interval de 12 - 15 hores entre les dos sessions no consent una adequada recuperació.
A més, i molt important s'ha de dormir de set a huit hores eixa nit perquè els efectes de l'esgotament es manifesten millor després d'un descans dormint. Eixa sensació de cansament no s'advertix per exemple 12 hores després del mateix entrenament si el fem el mateix dia, per exemple dissabte al matí i dissabte a la vesprada, cal deixar que el cos descanse totalment.

No estic dient que la doble sessió d'entrenament no siga valida, això és una altra història.
Com el que hem de comprovar és si el nostre ritme de marató és l'encertat, el diumenge no deuríem tindre cap problema i esperar al dilluns al matí per a comprovar que les nostres cames no tenen cap senyal d'adoloriments o qualsevol tipus de molèsties.
En el cas que tinguem algun problema no ens quedara més remei que revisar el nostre ritme de marató i sobretot arribar al marató molt descansats.
En este cas ens ajuda psicològicament molt que la distància total siga la marató perquè és més fàcil trobar solucions als nostres dubtes, ja que podem dir que la marca de la suma total de les dos mitges la tenim assegurada, és també més fàcil creure'ns que els ritmes de carrera els tenim assimilats o podem establir amb més seguretat un ritme més conservador en la primera mitja de la marató, en definitiva, com un percentatge molt gran que la marató ens isca bé és la ment amb este test és més fàcil que trobem seguretat en el nostre estat de forma.

Per tant, animo i que el cap de setmana ens confirme que no deuríem tindre cap problema a València.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada