IV "Open Summer Circuit Training"

IV "Open Summer Circuit Training"

dijous, 25 de desembre de 2014

Les repeticions i la Mitja Marató.

     Abans de començar amb esta entrada alegrem-nos d'estar feliços i gojosos per ser hui Nadal i desitgem a tots Feliç Nadal.  
     Així que una vegada que hem exclamat el Feliç Nadal a tots! I saber que ja estem ficats de ple en les carreres Nadalenques, que ens les trobarem per tots els pobles de la nostra contornada i que ens resultara molt difícil controlar-les totes és hora de continuar parlant un poc més de la Mitja Marató. 



     El fet que diumenge passat es corregueren les dos ultimes de l'any en la nostra Comunitat, la Paiporta-Picanya i la d'Aspe, ens podria servir perquè realitzàrem un recorregut resumint com ha sigut el 2014, però ho deixarem per a cap d'any que és quan se solen fer els balanços del que hem realitzat i quan ens proposem les noves metes.  
     Acabar l'any amb l'esperança de millorar o d'aconseguir atrapar les metes que no hem pogut en este 2014 és important. Però l'esperança en la carrera a peu no s'improvisa, ni depén dels brindis, el raïm o els SMS o whatsapps més o menys originals, s'aconseguix entrenant i sobretot no parant d'eixir a córrer. 
     Molts de vosaltres, que esteu preparant la Mitja de Santa Pola ja vos haureu adonat de la quantitat de sèries que estem fent i és que les mal anomenades sèries, perquè una sèrie és un grup de repeticions d'una distància en un temps establit. Així que el lògic seria parlar de repeticions, però bo l'anomenem com l'anomenem, és un mtambé ho fa l'acide làcticitjà d'entrenament necessari per al que vol aconseguir millorar la seua marca però no tant per al que només la vol acabar.



     Perquè servixen? Normalment les repeticions que estem realitzant per a Santa Pola ens deuen servir per a millorar la nostra potència aeròbica, perquè per a millorar en una mitja cal aconseguir ser més resistent però també més potent. 
     Quan som capaços de córrer els 21 quilòmetres sense parar-nos som resistents i ara el nostre objectiu és ser prou potents per a poder córrer el més ràpidament possible. 
     Quan correm tranquil·lament, a pas lleuger, no produïm acide làctic i segons la nostra velocitat va augmentant també ho fa l'acide làctic, llavors el nostre organisme el va eliminant fins que arriba a una certa quantitat que no elimina el suficient, el nostre objectiu serà per tant que el nostre cos metabolitze tot l'acide làctic que produirem al ritme de carrera.



     Tot açò ho aconseguirem amb les repeticions, però que ens esta passant en els entrenaments, m'estic donant compte que molts de nosaltres estem cometent errors, anem amb un exemple: suposem que el nostre ritme per a Santa Pola és de quatre minuts el quilòmetre i que estem realitzant les repeticions d'un quilòmetre a 3' 20'' o 3' 30'' llavors no estem entrenant bé la mitja marató, ho estem fent per a distàncies més curtes. Per què? Perquè a eixa velocitat el nostre organisme produïx tal quantitat d'acide làctic que no tenim temps d'eliminar-lo i se'ns acumula en els músculs pel que tindrem d'interrompre prompte l'entrenament. 
     Per a entrenar bé devem produir acide làctic en una quantitat un poc superior al que produirem a la velocitat de carrera pa què el nostre organisme vaja estimulant el seu metabolisme i el puga eliminar per complet i així poder aguantar molts quilòmetres. Si en els entrenaments correm a una velocitat molt superior i produïm una quantitat molt superior d'acide làctic respecte a què es produirà en el dia de la carrera no estem entrenant bé la mitja marató. Amb paraules un poc més tècniques, per a la mitja s'ha d'entrenar la potència aeròbica i no la potència anaeròbica.



     Una altra cosa que haurem de cuidar molt en els nostres entrenaments és la recuperació entre repeticions i entre les sèries, però això ja serà una altra història i un altre dia.
     Ara recordem un poc els resultats del cap de setmana passat, amb eixe magnific tercer lloc de Máximo en la carrera de Beniflá i les bones marques que es van aconseguir a Paiporta – Picanya així com alguna participacio en les carreres Nadalenques com la de Xaló.


MITJA DE PAIPORTA-PICANYA.
01:38:29.- SENDRA FRANQUEZA, J.PASQUAL            .            
01:38:29.- SERVER COSTA, FEDE.
01:40:09.- SENDRA FRANQUEZA, VICENT.       
01:40:09.- WOODALL, TONY.
SAN SILVESTRE DE XALO.
GONZALEZ MESTRE, JOSE.- 0:15:49.
SAN SILVESTRE DE BENIFLA.

MAXIMO FALQUES LORENTE.- 0:25:46.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada