IN MEMORIAM

divendres, 10 de novembre del 2017

Calfant motors

     És hora ja de calfar la marató de València, si és que no esta ja prou apassionat el tema, després del cap de setmana passat en què hem vist com s'han millorat algunes marques i hem pogut comprovar que els Dorsaleros estem preparats per a prendre l'eixida de la marató, és temps ja de començar traslladar-nos a eixe dia.


     Però abans m'agradaria recordar que a Gandia, Tino Navarro va aconseguir el tercer lloc en la seua categoria i a més es porta la satisfacció de rebaixar la seua marca personal en mitja marató. També Máximo va aconseguir rebaixar la millor marca de la temporada en Dorsal 19 per a la mitja marató.
     Si fem un salt en el temps i ens transportem al diumenge 19 de novembre uns moments abans de les 08:30 hores, ja tindrem solucionat el problema del calfament per a la marató, i haurem decidit que solució hem donat a este complicat assumte.
     Tots sabem que el propòsit d'un calfament és preparar el nostre cos per a córrer al ritme que tenim previst, augmentant la circulació sanguínia en els músculs i per tant la nostra temperatura corporal, en poques paraules activem el sistema aeròbic perquè treballe perfectament abans de la carrera.
Però, amb la marató tenim un però, tots ja sabem que no tenim les suficients reserves de glucogen per a acabar la marató, per tant si calfem molt estarem utilitzant una mescla d'hidrats de carboni i greixos que ens podran fer falta al final dels 42195 metres.


El quid, per tant, és trobar la forma de calfar el mínim necessari de manera que puguem estalviar al màxim les reserves d'hidrats de carboni. I ací és on esta el problema, que no hi ha un calfament ideal per a la carrera de marató ja que açò dependrà del ritme que tinguem cada un de nosaltres, per exemple; si només volem acabar la marató i el nostre ritme es troba per dalt dels 6 minuts el quilòmetre no cal calfar, ja amb els primers 2 o 3 quilòmetres inicials tindrem suficient.
Un altre però, i este és molt gran, és que cal acabar de calfar uns 10 minuts abans del començament de la carrera, perquè si s'estem parats més temps es perdran alguns dels beneficis del calfament, i ja haurem consumit part dels hidrats de carboni.
I este el problema que tindrem la gran majoria de Dorsaleros en la marató de València, que anem que haver d'estar molt més dels 10 minuts en el caixó d'eixida. Per tant segons la meua opinió, els molt populars que no podem entrar en el caixó uns pocs minuts abans de donar l'eixida el millor és no calfar, la qual cosa no significa que deguem eixir amb les cames fredes.


Com ho farem? Començarem amb una dutxa d'aigua calenta, abans d'eixir de casa, concentrant-nos en les cames, i abans de vestir-nos ens posarem un poc de crema per a calfar els músculs, i, ja uns minuts abans d'entrar en el caixó d'eixida ens tornarem a posar la quantitat normal. Entrar al caixó amb uns pantalons llargs i una camiseta calenta que ens puguem llevar i tirar uns moments abans de l'eixida és el complement ideal, a tot açò cal unir el realitzar els dos primers quilòmetres a un ritme lleugerament inferior al de marató i evitar els canvis bruscos de direcció.
Tot l'anterior té molta més importància si el dia ix fred, encara que a les 08:30 segur que necessitarem els pantalons llargs i la camiseta.
En fi, anem a preparar-nos per a la ultima setmana, i és que tot lo bo s'acaba.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada