Molt
bé, ja només ens queda afegir a tota la informació que ja hem
donat com són els 20K de la III Marjal de Gandia. És molt senzill,
només afegirem el pas per Xeraco i el seu Marjal i d'esta manera
afegirem els cinc quilòmetres al circuit del 15K.
En
la imatge es pot veure en roig qual és l'afegit i on es va a produir
el canvi.
Si
ens hem pres la molèstia de llegir les entrades d'este blog ja
tindrem un coneixement de tot el que ens rodejara durant tot el
trajecte de la III Marjal de Gandia, només ens faltara conéixer un
poc el monument més significatiu del Grau de Gandia i el lloc exacte
dels avituallaments.
Però
anem a eixe monument que tantes veiem haurem vist al passar i del que
mai ens hem parat a pensar en la importància que té, no és un
altre que l'església de SAN Nicolás.
Passarem
per davant d'ella tot just eixir, quan en les nostres cames no haurem
recorregut ni el primer quilòmetre, la veurem just quan comencem a
creuar pel pont de fusta que ens brindara la primera visió del port
pesquer, es quedara a la nostra dreta rodejada de pins.
S'inaugura
en 1962 però el seu projecte es redacta en 1959 per l'arquitecte
Gonzalo Echegaray Corda i els enginyers Eduardo Torroja i Jaime
Nadal, fins ací pareix que res s'ix del normal.
Però
si ens diuen que Eduardo Torroja va ser potser el màxim especialista
mundial del seu temps en construcció en formigó i que va voler
demostrar en la construcció de San Nicolas que la tècnica del
formigó amb acer pretesat era l'adequada per a este tipus
d'estructura començarem a interessar-nos en l'edifici.
Posseïx
planta lleugerament trapezoïdal, per a emfatitzar la perspectiva cap
al presbiteri i l'estructura de la coberta i els tancaments laterals
està constituïda per dos grans làmines plegades que es recolzen en
els murs de la fatxada principal i l'altar. Des de l'interior
l'estructura de tancament i coberta pareix estar en l'aire ja que cap
dels panells laterals arriba fins el sòl. A l'estar la coberta
interrompuda en la lluerna la sensació d'ingravitació és encara
major. Donada la complexitat del projecte constructiu i lo nou de la
tècnica utilitzada, unes quantes empreses constructores importants
de l'època no es van atrevir a executar els treballs.
Un
monument que val la pena conéixer, un bon moment és després
d'esmorzar ja que haurem de passar just per davant.
Passem
ara als avituallaments, seran quatre per als 20K i tres per als 15K.
El
primer es troba ubicat en la ultima font de passeig marítim, just en
la xicoteta rotonda on es dóna per acabat el passeig i comencen les
dunes.
1er Avituallament |
El
segon avituallament, pa el 20K és una font i es troba situada a
Xeraco en la xicoteta plaça que ens trobem en l'entrada de Xeraco i
que podem veure perfectament en la imatge.
2º Avituallament 20K |
El
tercer avituallament dels 20K coincidix amb el segon avituallament
dels 15K i esta situat quan els corredors del 15K isquen de creuar la
Marjal de Gandia junt amb un tossalet al costat de la via del tren.
Coincidix amb la unió dels dos circuits. Ho tindrem senyalitzat i
estarà format per botelles d'aigua de litre i mig. En la imatge es
pot observar molt bé qual és la seua ubicació.
2º avituallament 15K i 3º 20K |
Anem
amb l'últim avituallament, este es troba situat en la zona de
l'ullal de l'Estany, just després de passar-ho i davant de
l'alqueria del Duc, una ultima parada abans de tornar al Grau que ens
ha de servir no sols per a disfrutar d'este bell entorn sinó Per a
recordar un recorregut que si el temps acompanya no ens deixara
indiferents.
Per
a acabar, recordar les direccions.
Centre
Esportiu Municipal Grau Gandia.
Piscina
coberta.
Carrer
de la Goleta, s/n, 46730 Grau i Platja, València.
I
per a l'esmorzar:
El
Charro.
Restaurant.
Carrer
Verge, 4, 46730 Grau i Platja, València.
I
ademes
cal
posar el despertador en hora per a estar allí a les 07:15 per a
començar a córrer a les 07:30 hores.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada