Per fi, ja
podem estar una altra vegada en la xarxa, han sigut uns dies en els quals les
ganes d'escriure i donar notícies han xocat amb els problemes de l'ordinador i
encara que ja he pogut rescatar el meu disc dur i ja posseïsc una altra vegada
tota la meua informació àdhuc em falta tenir tot el meu equip al complet.
Però bé,
saludem primer a tots els que han tingut la paciència per a esperar. Penes
apart ja ha passat tota una setmana des de la nostra XXX Volta a Peu a Pego i
pense que ja és tard per a donar els resultats i mostrar algunes imatges doncs
ja les coneixerem d'haver-les consultat en Somesport i en el blog de Claudia o
en el de Vicent Esteve segur que ja haureu vist les imatges.
Per aquesta
vegada la “xarxa” no ha sigut tan ràpida.
La carrera ja
ha passat i els comentaris en la seua majoria han sigut positius excepte els
problemes que van causar els bolardos que al costat de l'estretor dels carrers
del centre van causar algun problema. Passar pel centre de Pego va ha tenir
aquest problema no ja per l'estretor, que tambe, si no pels bolardos.
La Real
Acadèmia de la Llengua defineix bolardo com un pal de ferro colat o una altra
matèria clavat en el sòl i destinat a impedir el pas o aparcament de vehicles.
Davant el problema del mal aparcament, els ajuntaments van decidir fa uns anys
que la millor solució era tallar-ho de arrel. I per a açò, van prendre la
solució d'utilitzar el bolardo en la seua batalla. Avui en dia hi ha carrers
del nostre poble en les quals, la densitat de bolardos és molt major que la
necessària. Anem que en comptes de plantar arbres van decidir que era molt
millor plantar bolardos.
El bolardo
compleix la seua funció essencial. Eviten que conductors, repartidors i
similars utilitzen les voreres com la seua particular zona d'aparcament. Però
més enllà del seu ús principal, també s'han convertit en un element nociu per a
molts usuaris de les vies, tant vianants com a ciclistes o motociclistes i
haurem d'afegir també als corredors de la XXX Volta a Peu. I no fique en aquest
grup als conductors, perquè qualsevol dany en un vehicle, sempre serà menor que
la produïda a un ésser humà.
Ningú es pot
lliurar d'una distracció. Podem córrer mirant a un altre costat i sentir com el
bolardo es clava en la nostra tíbia o genoll o també podem ensopegar i veure
com el “maleït” bolardo es creua en el nostre camí.
Però potser
molts estigueu pensant en aqueixos bolardos de forma cilíndrica, fabricats en
fosa i amb les seues arestes més o menys romes. Però molts dels del nostre
poble no ho són ja que són fins i amb arestes que poden arribar a ser el mal
somni de qualsevol motorista que per h o per b tinga la mala sort d'impactar
els seus ossos contra ell.
A més, per a
major goig dels usuaris d'aquests carrers, aquests bolardos tenen una densitat
major a l'habitual. De què serveix un bolardo cada metre si qualsevol mortal
sap que un cotxe almenys mesura 2 metres, i açò sí parlem d'un Smart, i que si
parlem d'un vehicle “normal” ens anem a tres metres d'ara endavant.
Útils o no,
els bolardos són el paisatge d'algunes dels nostres carrers per les quals
transita la XXX Volta a Peu. La seua utilitat, es podria posar en dubte en
moltes situacions, però hem de conviure amb ells i l'única solució per a evitar
mals majors és circular o caminar o córrer amb 1000 ulls extra que hem de
portar. Açò sí, alguns podrien tenir una mica d'ull a l'hora de triar-los i
instal·lar-los.
Per a la serà
la XXXI Volta a Peu a Pego haurem de pensar detingudament que fem amb aquesta
part del circuit si l'eliminem o cerquem alguna forma de marcar-los perquè
siguen visibles per als corredors.
Eliminar els
carrers estrets és un problema que té una solució difícil si volem passar pels
llocs més interessants de Pego doncs la nostra Plaça de l'Ajuntament amb la
nostra Església de l'Asunción està envoltada de carrers estrets i que a més
posseeixen bolardos, si a més volem completar el recorregut amb el Portal de
Sala i la Plaça del Ecce-Homo tenim molt que pensar i molt que debatre.
Un altre tema
de debat d'aquesta XXX Volta a Peu a Pego ha sigut l'ultim quilometre, en
general ha sigut ben acollit doncs els seus primers tres-cents metres han sigut
enguany i sembla que ho serà també en els successius el lloc clau de la
carrera, ha sigut el lloc on s'han resolt la majoria de les lluites entre
corredors, aqueixa rampa d'amb uns 100 metres ha decidit molts cafès i algunes
cerveses encara que molt pocs sopars. Enguany solament estaven advertits els
més curiosos el pròxim any ja no causara tanta sorpresa però continuara
resolent disputes.
En fi una XXX
Volta a Peu a Pego de la qual Dorsal 19 se sent satisfet encara que ha sigut la
més difícil d'organitzar doncs tot era nou el circuit, la zona de meta i eixida
i sobretot difícil pel poc pressupost amb el qual hem contat però pensem que
encara que no ha sigut la nostra millor Volta a Peu l'hem organitzat amb la
intenció d'estar millor preparats per a la XXXI Volta a Peu a Pego que
celebrarem en els mateixos llocs.
http://asisminutselquilometre.blogspot.com.es/2012/05/volta-peu-pego-5-maig-2012.html
ResponEliminaGracias por correr en Pego y por dejar tus opiniones en tu blog.
ResponEliminaEsperamos que en la XXXI Volta a Peu a Pego podamos suplir todas las carencias que hemos tenido este año.
Dorsal 19