Estant jo llarg temps ocupat en molts i diversos problemes, i tractant amb interés durant molts dies d'esbrinar, el que he de fer i que evitar, per a poder preparar la vinent marató se m'han passat ja els 42 dies de descans actiu que m'havia proposat realitzar, i no he arribat a cap conclusió, és veritat que participare en la marató de València, però la decisió de saber qual serà la vinent marató que entrenare no esta encara decidida i a molts entrenar sense tindre un objectiu ems costa molt.
Alguna vegada ja hem parlat de les diferències que hi ha entre eixir a córrer i entrenar, l'interessant i divertit és entrenar però per a això necessitem un objectiu.
Entrenar només per entrenar, no se, el millor de la marató són les aventures que comporten els entrenaments no la marca en si, però hem de tindre una marca que perseguir encara que fracassem algunes vegades.
Per a molts no hi ha problema per a triar la marató, perquè la de València és una magnífica marató per a córrer, reunix totes les característiques perquè puguem realitzar una bona marca, però si pensem a conéixer altres carreres, altres gents i altres llocs, llavors la cosa es pot complicar.
Qual és el motiu pel qual decidim a on anar, atractiu turístic?, un bon circuit?, un bon clima? O per la data, o tal vegada una mescla de tots.
L'atractiu turístic que posseïsca la ciutat és important si passarem unes xicotetes vacacions, ací és important els gustos personals.
Ara decidir si eixa ciutat té un bon circuit és una altra història, Quines són les característiques que distingixen un recorregut ideal per a millorar la marca personal? Òbviament l'absència de pujades, i en segon lloc l'absència de revoltes tancades i un bon asfalt.
Pel que fa a l'altimetria els organitzadors tenen diferents solucions, n'hi ha que busquen un circuit el mes pla possible, evitant qualsevol tipus de pujades, altres en canvi busquen mes els atractius turístics de les seues ciutats encara que hagen de pujar i baixar algunes costes ja que així creuen pels llocs mes suggestius, altres per a fer el circuit mes ràpid busquen una línia d'eixida el mas alta possible en relació a la línia de meta, altres en canvi no tenen mes remei i els seus circuits són amb desnivells mes o menys durs.
Hi ha coses que estan clares si un circuit té pujades serà mes lent que el pla i molt mes lent del què tenen una diferència positiva entra eixida i meta, però que succeïx amb un circuit que tinga diverses pujades i diverses baixades?
Se sap que amb traçats amb pujades i baixades hi ha un gasto energètic diferent segons es puge o s'abaixe, pel que caldrà ser molt disciplinat en els ritmes, el sobre esforç que realitzem en la pujada mai es recupera del tot en la baixada, posaré un exemple que vaig trobar en un estudi sobre el tema.
Si ens trobàrem amb una pujada en el que la pendent fóra de l'1% el gasto energètic augmentaria en 2,6 ml/kg/min, el que equival a un retard d'uns 650 metres si estiguérem pujant per una hora o el que és els mateix si correguérem a 4 minuts el quilòmetre perdríem 2, 36 minuts en la pujada d'una hora.
Però si després baixàrem pel mateix lloc, amb el mateix pendent d'1% estalviaríem prop d'1,5 ml/kg/min, amb l'incrementaríem la nostra velocitat en 350 metres l'hora, la qual cosa significa un guany d'1 minut i 24 segons en una hora.
La diferència com veieu és negativa.
No vull dir amb tot açò que les maratons amb lleugeres pujades i baixades siguen negatives per a fer marca, el que succeïx es que cal córrer amb molta disciplina, i córrer d'una manera regular sense accelerar molt en les baixades i no espentar massa en les pujades, es tractaria en suma de córrer regularment durant tota la marató.
En fi continuaré veient circuits i altimètriques sense oblidar la data, perquè és important el clima que ens puga fer però igualment són els mesos anteriors en els que haurem d'entrenar, com veieu si ens volem complicar la vida en l'elecció de la nostra marató, podem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada